"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 17 aprilie 2011

În căutarea fericirii [documentar - "Minți luminate"]


Fiecare dintre noi s-a intrebat măcar o dată ce este fericirea și ce am putea face ca starea să devină una durabilă. Mi-a trebuit ceva vreme să înțeleg că fericirea nu depinde factori externi așa cum am crezut inițial.
Un film care mi-a oferit multiple clarificări și lămuriri asupra acestui subiect, dar și asupra schimbărilor prin care trecem, este "Living Luminaries" ("Minți luminate") care, chiar dacă a apărut în 2007, este încă prea puțin cunoscut.
Veți avea ocazia să ascultați punctele de vedere ale multor personalități remarcabile din mai multe domenii:
- unii dintre cei mai vânduţi autori: Marianne Williamson ("Reîntoarcerea la iubire", "Illuminata"), Eckhart Tolle ("Puterea prezentului", "Un nou pământ"), Don Miguel Ruiz ("Cele patru legăminte"), Lary Renard ("Dispariţia universului") şi Matthew Kelly ("Cele 7 nivele ale intimităţii");
- lideri spirituali şi religioşi: Nachum Shiffren Rabinul care face surfing, Rev. Robert A. Schuller (de la Catedrala de Cristal), Venerabilul Lama Tibetan Chodak Gyatso Nupka, Michael Bernard Beckwith, Don Jose Ruiz, Rev. Mary Manin Morrissey şi Dr. Harry Morgan Moses;
- apărători ai drepturilor civile: Geronimo Ji Jaga (Black Panther aka. Geronimo Pratt);
- gânditori contemporani şi învăţători considerați iluminați: Obadiah S. Harris, Ph.D. (de la Universitatea Cercetării Filozofice), Dr. Robert Frager, Rabinul Yitchok Adlerstein (de la Loyola University) şi Rev. Dr. William S. Epps.
Documentarul merită pe deplin timpul și atenția investită. Vizionare plăcută!


Câteva cărți hrană pentru suflet și minte:
"Cum să-ți construiești fericirea" -Christophe André- comandă online aici-link;
"Despre fericire, viață și multe altele" -Dalai Lama- comandă online aici-link;
"Prezența. Arta păcii și a fericirii" (vol.I+vol.II) -Rupert Spira- comandă online aici-link;
"Flux. Psihologia fericirii" -Mihaly Csikszentmihalyi- comandă online aici-link;
"Învinge depresia înainte ca ea să te învingă" -Robert L. Leahy- comandă online aici-link;
"Jurnal 2003-2009" -Oana Pellea- comandă online aici-link;
"Viața nu e mereu roz" -Mel Robbins- comandă online aici-link;
"Iubirea care vindecă" -Gigi Ghinea- comandă online aici-link.
***
Dacă este prima dată când ai pășit pragul acestui mic univers, îți urez bun venit! Sper ca ceea ce vei găsi aici să-ți aducă măcar un strop de informație și bucurie în plus. Listele "Articole recomandate", Resurse video, cea a cuvintelor cheie din coloana din dreapta și căsuța "caută" din aceeași coloană (sus) te pot ajuta să găsești mai ușor un subiect care îți place. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept,
cu drag   *>:D< îmbrăţişare


9 comentarii:

Roxana Călinescu spunea...

Sună interesant. Sper să reușesc să-l vizionez astăzi. Mulțumesc pentru recomandare. Zi frumoasă.

ramona dudan spunea...

Super Adina! Creatia ta e cu adevarat minunata! De asemeni, ma pot bucura si eu de ea!

Adina Amironesei spunea...

@ Roxana Calinescu : Vizionare placuta si o zi frumoasa si tie !
@ Ramona Dudan :
Ma bucur sa te "revad" ! Iti multumesc pentru vizita si te imbratisez cu drag..>:D<

Adina Amironesei spunea...

Buna Vlad,
Ideile tale dovedesc o mare acceptare fata de oameni ceea ce ma bucura foarte mult. Asta ma face si sa accept colaborarea, deja am pus banner-ul.
Iti multumesc din suflet pentru ceea ce esti si ceea ce faci si iti doresc curaj sa mergi mai departe increzator !

Ionuţ spunea...

Oare suferinţa este un preţ pe care trebuie să îl plătim în schimbul fericirii? E o întrebare legitimă în con diţiile în care fericirea merge mână-n mână cu suferinţa. Sau invers.

Viorel Rusu spunea...

@ Ionut
Ai citit ceva din Lazarev - Diagnosticarea Karmei? Acolo explica destul de clar (dar poate in multe carti, pe masura evolutiei lui) legatura dintre fericire si suferinta. Suferinta intervine in marea majoritate a cazurilor atunci cand Iubirea Divina este umbrita de dependenta nevoilor umane. De aceea este necesara suferinta, fiindca acele momente ne ajuta sa abandonam umanul si sa realizam ca acolo unde este Iubire Divina suficienta nu este suferita. Noi suferim pentru umanul de care ne-am atasat in mod excesiv, concretizat in boli fizice sau sufletesti. Atasamentul de uman este o agresiune impotriva universului care este guvernat de legile iubirii. Poate suna patetic sau melodramatic, dar cei care au trecut prin suferinte foarte mari iti pot impartasi ce au simtit cand au abandonat logica umanului.
Sanatate (spirituala) si voie buna!
Vio

Adina Amironesei spunea...

@ Ionut :
Buna Ionut,
Mai intai trebuie sa iti spun ca nu sunt de acord cu afirmatia: "...în con diţiile în care fericirea merge mână-n mână cu suferinţa. " - desi multa vreme am gandit in sensul descris astfel.
Dupa parerea mea, suferinta intervine atunci cand tinem cu dintii de o idee, de o relatie sau de orice altceva, cand ne incapatanam si ne opunem curgerii evenimentelor, cand incercam sa ii schimbam pe ceilalti dupa propriile noastre definitii si valori.
Personal, mi s-a intamplat sa sufar in cazuri de acest fel sau care pot fi "reduse" la cele descrise mai sus.
Dar in timp, am invatat ca fiecare om are dreptul suprem la propria parere (iar eu nu sunt in nici un fel indreptatita sa spun ca a mea e mai buna decat a lui), am invatat ca fiecare om e liber sa iasa dintr-o relatie atunci cand considera ca nu mai e potrivita pentru el/ea, fara a fi judecat sau invinuit pentru asta,... am invatat ca suferinta e legata numai de perceptia mea asupra realitatii si nu e vina celorlalti ca eu sufar...., ca un tablou poate fi vazut la adevarata valoare numai daca te afli la o distanta optima de el iar experientele pot fi intelese in profunzime doar daca pasesti in "afara" lor prin detasare.
Sau altfel spus "am invatat ca nu totul in Universul asta e despre mine si despre problemele mele" (Adrian Soare - "Ce inveti cand te trezesti" (click!)

Dupa un timp am inteles si acceptat ca fiecare om e liber (!) sa aleaga ce e mai bine pentru el si ca orice suferinta e legata de perceptia noastra (a fiecaruia) asupra alegerilor celor din jur si nu de ei ca fiinte.

M-a ajutat mult in intelegere Eckhart Tolle in:

- "Dependenta de suferinta" - partea I (click!)

- ""Dependenta de suferinta" - partea a II-a (click!)



Iti doresc rabdare cu tine si cu ceilalti si mult curaj...

Aleqsa spunea...

Interesant film. Am vizionat de asemenea filmul 'Secretul', am citit si cartea si nu pot nega puterea pe care o avem, dar pe care nu stim s-o folosim. Suntem ceea ce gandim, trebuie numai sa invatam cum sa ne folosim puterea subconstientului pt a fi fericiti...eu citesc mult despre dezvoltare personala si cred ca ma aflu pe drumul cel bun. Felicitari, Adina, pt blog!!! Ma bucur ca l-am descoperit si sunt sigura ca postarile ma vor ajuta. O seara minunata!

Adina Amironesei spunea...

@ Aleqsa:
Daca exista vointa de a invata nimic nu este greu. Putina rabdare cu noi insine (si cu cei din jur) si mai multa atentie asupra celor ce "ni se intampla" in viata de zi cu zi si fiecare poate sa observe conexiunile pentru a obtine intelegerea dorita. Cam astea cred ca sunt "ingredientele" necesare pe drumul cunoasterii.
Multumesc pentru aprecieri si iti doresc un "drum" cat mai usor...:)