"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

luni, 17 decembrie 2012

Recomandare film - Taken [2002]

Îmi plac filmele SF de bună calitate pentru că îmi păstrează mintea deschisă către noi posibilități. Plus că mai cred că în fiecare film SF sau de oricare gen există și un fragment de adevăr mai mic sau mai mare. Iar dacă producătorul executiv este Steven Spielberg atunci sunt convinsă că lucrurile au o consistență specială...

Recomand astăzi un miniserial de suflet - Taken (realizat în 2002) - care încearcă să pună cap la cap informații despre cunoscutul eveniment de la Roswell din timpul celui de-al doilea război mondial, mai exact din 1947 - anume prăbușirea unei nave extraterestre, fapt mușamalizat de guvernul SUA de la acea vreme.

Povestea se întinde pe durata a cinci decenii şi patru generaţii și este centrată pe trei familii: Keys, Crawford şi Clarke. Owen Crawford căpitan al Air Force încearcă să ascundă urmele prăbușirii navei extraterestre, Russell Keys - veteran al celui de-al doilea razboi mondial - este urmărit de coșmaruri legate de răpirile extratereștrilor al căror subiect de studiu a fost iar Sally Clarke ajunge să aibă un copil al cărui tată se presupune a fi extraterestru. Dar acesta este doar începutul...

Cred că o parte din farmecul acestui film este datorat și intervențiilor vocii lui Allie, o fetiță de șapte ani (al cărui rol în cadrul poveștii nu vreau să îl dezvălui), intervenții în care aceasta își spune părerea legată de diverse aspecte ale vieții. Iată căteva exemple ale unor astfel de intevenții:

„Unii oameni își petrec viața sperând că se va întampla ceva care va schimba totul. Caută puterea sau iubirea, sau răspunsurile la marile întrebări ale vieții. Eu cred că de fapt caută o altă șansă, o posibilitate de a începe o nouă viață în care toate greșelile anterioare să fie uitate, pentru a o lua iarași de la inceput.”

„Cănd în viață totul îți merge bine, e ușor să crezi că toate se întamplă cu un motiv. E ușor să ai credință. Dar când lucrurile încep să meargă rău, devine foarte greu să păstrezi credința, îți vine greu să nu te întrebi din ce cauză se întamplă toate necazurile.”

„Câteodată, oamenii trec prin viață fără a realiza cu adevarat încotro se îndreaptă. Zilele se adună și ei devin din ce în ce mai triști și mai singuri fără a ști cu adevarat de ce sunt atât de triști sau cum au ajuns atât de singuri. Într-o zi se intampla ceva... întâlnesc pe cineva care arată într-un fel anume sau au un zâmbet aparte. Poate că asta înseamnă sa te îndrăgostești... sa găsești pe cineva cu care te simți mai puțin singur.”

Scenariul este scris de Leslie Bohem, iar în rolurile principale îi veți întâlni pe Dakota Fanning, Matt Frewer, Emily Bergl, Heather Donahue, Joel Gretsch, Adam Kaufman și John Hawkes. Miniseria (care cuprinde 10 episoade) a câştigat un premiu Emmy și a fost foarte apreciată. Mai jos este doar episodul 1 preluat de pe net. Vizionare plăcută! (dacă video-ul nu apare sau dacă nu se deschide, atunci deschideți pagina în Chrome)


Următoarele 9 episoade le puteți viziona aici-link, vizionare plăcută 😍
***
Dacă ai ajuns pentru prima oară aici, îți urez bun venit! Este un site cu materiale care ne ajută să devenim mai buni și mai conștienți în alegerile noastre. Poți alege mai ușor un subiect cu ajutorul cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept,
cu drag 💗

9 comentarii:

Anonim spunea...

Nu am vazut inca filmul, dar apreciez toate creatiiel lui Spielberg, iar daca filmul are subiectul citat, chiar ma voi stradui sa il vad ! Da, S.F. ul nu e numai "fiction"; el cuprinde o mare doza de realitate "cosmetizata". Sau doar usor prelucrata ... :)

Despre Roswell, cred ca parerea mea semanana cu cea a regizorului. :) Am eu ce am cu "musamalizarea" acsetui tip de cunoasteri !

Multumim pentru transparenta, si pentru recomandare ! Numai bine !

asil spunea...

Alina,salveaza-ma ! In urma recomandarii tale, m-am uitat la primul episod, si pe vplay acum, daca dai cautare, nu se mai gaseste nimic.
Am cautat si pe alte saituri si nu exista pe nicaieri miniserialul acesta. Ma poti ajuta ?

Adina Amironesei spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Adina Amironesei spunea...

@ Asil:
Numele meu este Adina.
Există (pentru cei care își fac cont), numai că trebuie căutat mai bine și se cere recuperarea parolei pentru fiecare intrare pe site/episod. Se mai poate descărca de pe torrente, subtitrarea de pe RegieLive.
Mai mult de atât nu am ce să fac, îmi pare rău.

asil spunea...

Scuze, Alina.
Am cont, dar la orice cautare pe numele filmului, nu se gaseste acesta, total altceva....in fine, e varza-cu-carne acum, nu mai este colectia de filme, deci nu se mai poate vedea nimic.
Mersi oricum.

asil spunea...

Doamne Adina, sunt irecuperabilaaaaa :))))

Adina Amironesei spunea...

@ Asil:

*Numele meu este Adina.

Între timp a fost încărcat de cei de la 990, am găsit cu o căutare pe Google. Iată mai sus link-urile obținute după eliminarea maximă a reclamelor.

asil spunea...

Saru-mana, iti multumesc din suflet. Am cautat si eu pe google, m-a aruncat si pe mine acolo, dar nu mai stiu exact ce erori erau, de nu am putut vedea...
Multumesc inca o data ca m-ai ajutat, ca ai avut timp si pt. mine, sa-mi raspunzi, apreciez.

yostoica spunea...

Minunat !O viziune frumoasă asupra ET.Nu pot spune mai mult decât tine despre subiect !Un an bun !O seară bună! și priviți cerul !