"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 20 septembrie 2015

Împăcarea cu sine - ultima frontieră (+ recomandare film)

Împăcarea cu sine este de departe cel mai greu pas în dezvoltarea personală, de aceea o numesc ultima frontieră. Aspectele noastre neplăcute, multe la număr, ascunse bine în subconștient sau chiar la vedere, care ies "în public" exact când ne așteptăm mai puțin, sunt greu de "procesat" și încă și mai greu de acceptat. Umbra noastră cea de toate zilele nu ne lasă să vedem lumina din noi.

Chiar dacă această muncă interioară cere foarte multă voință, timp, energie, perseverență și minuțiozitate, există oameni care reușesc să o ducă până la final. Reușesc să facă pace cu sine și să-și schimbe radical viața. Un astfel de Om este doamna psiholog Gigi Ghinea. Un Om care dăruiește în cărțile sale "imagini" din călătoria ei către autocunoaștere și împăcarea cu sine și multe din concluziile la care a ajuns pe parcursul acesteia.

Dau astăzi mai departe un fragment prețios din cartea sa "Respiră, iubește și taci", fragment care (asemeni întregii cărți) m-a lăsat fără cuvinte, fără acelea care ar fi trebuit să se adune într-o recenzie. E greu de spus ceva despre o carte care se așează perfect în suflet de parcă ar fi avut dintotdeauna un loc al ei acolo. E greu de spus ceva despre un text căruia nu i-ai schimba nici măcar un cuvânt sau o virgulă.

Dau mai departe acest fragment deoarece nu mă îndoiesc de valoarea lui terapeutică. Cartea din care am extras fragmentul -"Respiră, iubește și taci"- conține jurnalul din anul 2013 al autoarei și ne poartă într-o călătorie transformatoare pentru înțelegerea iubirii de sine, capitol atât de evitat, amânat și greu de împlinit al transformării interioare. De citit cu sufletul..
***
"Mă iert pentru nesupunere, vină şi ruşine. Îmi cer iertare pentru tot răul care ţi s-a făcut şi pe care l-ai suportat, fără să i te poţi opune. Pentru abuzurile pe care le-ai îndurat, datorate nepriceperii celor care s-au ocupat cu educarea, formarea şi modelarea ta până la falsificare, moment în care ai început să conştientizezi suferinţa nefericirii acestei existenţe. Acum suntem pe cont propriu, copil şi adult deopotrivă, într-un prezent re-creat perpetuu, în care putem re-scrie povestea noastră împreună, în iubire.

Iţi cer iertare pentru pedepsele suportate, în umilinţă şi ruşine, pe care nu le-ai meritat, dar mai ales mă iert pentru cele pe care le-am meritat. Pentru cele create de mine, fără să le pot conştientiza îndeajuns, sau pur şi simplu din nepriceperea mea de a mă iubi destul, atunci când încercam să mă cunosc prin ceilalţi oameni, care, şi ei, se căutau la fel, acolo unde nu erau.
Iţi cer iertare pentru injustiţia acestei lumi în care te-ai născut şi exişti şi astăzi, pentru minciuna care ţi s-a prezentat drept adevăr.

Îţi cer iertare pentru nefericirea ta trecută şi suferinţa existenţială prezentă, atunci când priveşti în afară şi vezi nedreptatea, care-ţi produce, încă, o durere surdă, care nu poate fi topită decât în iubirea nesfârşită pe care o respiri, tocmai în această clipă conştientă. Acum, când sufletul copilului comunică în iubire cu adultul conştient de sinele imens al nostru, al tuturor, celor care iubim, acum sunt iubirea şi graţia divină..

Te eliberez, copilule! Te las să fii aşa cum ai fost dintotdeauna, liber, dar de-abia azi conştientă de menirea ta în lume. De rostul suferinţei tale, ca şi de singurul sens al acestei existenţe, care nu poate fi găsit decât în iubire pentru ceea ce facem, conectaţi la iubirea Celui care ne-a creat pe toţi, ca fiinţe conştiente de rostul nostru în lume. Numai tu poţi fi liber în lume, plin de speranţă, de zâmbet, de lumină, de spirit şi înţelepciune. Aşa că, te rog, ţine-mă de mână şi atenţionează-mă când greşesc, luându-mă prea tare în serios.

Învaţă-mă tu pe mine, astăzi, cum e cu viaţa asta, luminează-mă când greșesc în lupta cu lumea din afara mea, care este ceea ce este şi, de cele mai multe ori, ceea ce nu trebuie să fie, dar mai ales nu mă lăsa să greșesc iremediabil.

Acum am nevoie doar să te cunosc, copilule, să aflu ce anume ţi-a deformat în timp gândirea, ce anume ţi-a falsificat iubirea, pentru ca puterea mea actuală să te poată salva când eşti rănit. Puterea mea de-acum se naşte din iubirea întreagă şi te poate iubi aşa cum nu a ştiut sau nu a putut să te iubească nimeni, niciodată.

Bine-ai venit în viaţa mea, copilule, care până mai ieri erai doar un bebeluş care plângea neputincios. Am să te recompun din fragmentele împrăştiate în memoria mea de adult, care-mi joacă feste, din bucăţelele sfărâmate ale iubirii condiţionate, care mi-a fost predată în viaţa trecută, şi-am să-ţi creez o alta, plină de iubirea pe care tu mi-o inspiri, cu fiecare respiraţie conştientă a vieţii care mai e de trăit, aici, în existenţa aceasta.

Ochişorii tăi mari, curaţi, blânzi, plini de speranţă, de încredere şi lumină, sunt acum vii în memoria mea de adult, iar această imagine mă inspiră să-mi amintesc cine sunt. Ține-mă de mână tot timpul, ca să nu mai resping imaginea sufletului tău și al meu niciodată de acum încolo.
***
În interviul de mai jos găsiți alte fragmente din călătoria către sine a doamnei psiholog Gigi Ghinea - un interviu pe care l-a acordat domnului Matei Georgescu (*pe care îl felicit din toată inima pentru emisiunile pe care le realizează) la televiziunea TVH. De vizionat prin ochii sufletului și de simțit cu toată ființa..


Filmul pe care îl recomand astăzi este unul care atinge și el resorturi interioare profund vindecătoare și cred că nu întâmplător are titlul "Leacul". Este un film necunoscut publicului larg (nefiind unul comercial) care ne vorbește într-un mod aparte despre depășirea prejudecăților, dăruire, prietenie și despre cum poate bucuria să vindece tot ce nu pot vindeca medicamentele. Filmul poate fi vizionat online aici-linkaici-link sau aici-link. Vizionare plăcută :)


Pentru cei aflați pe drumul autocunoasșterii recomand două documentare de mare valoare care merită (re)văzute - se găsesc aici-link și aici-link.
Recomand cu căldură toate cele trei cărți publicate de doamna Gigi Ghinea :
- "Respiră, iubește și taci" - comandă online aici-link;
- "Iubirea care vindecă" - comandă online aici-link;
- "Cum m-am vindecat de nefericire" - comandă online aici-link.
și următoarele volume ce nu ar trebui să lipsească din lectura oricărui căutător de...fericire:
- "Imperfecți, liberi și fericiți" -Christophe André- comandă online aici-link;
- "Prezența. Arta păcii și a fericirii" (vol.I + vol.II) -Rupert Spira- comandă online aici-link;
- "Și nu uita să fii fericit" -Christophe André- comandă online aici-link sau aici-link;
- "Antidotul. Fericire pentru oamenii care nu suportă gândirea pozitivă" -O. Burkeman- comandă online aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată în acest spațiu virtual, îți urez bun venit! Ideea centrală a acestei pagini este Dezvoltarea Personală Integrală pe care am definit-o aici-link. Poți căuta un subiect care să-ți placă utilizând listele "Articole recomandate" și cuvintele cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare


Niciun comentariu: