"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

miercuri, 11 ianuarie 2017

Adevărul despre vise, obiective și planuri pentru noul an

A fost foarte aglomerat la capitolul urări la această trecere în noul an. Facebook a fost plin ochi :)) Atât de plin încât m-am gândit să aștept o vreme până să mai public ceva. Am simțit ceva ce-mi dădea cu virgulă, așa că am decis să aștept un pic să se limpezească lucrurile.

Deși e minunat când cineva îți trimite o urare, și am trimis/răspuns și eu cu drag, am simțit că în multe cazuri urările sunt.. nu știu cum să zic. Motivul:
- când acestea sunt trimise cu ocazii tradiționale urările sunt..., să zic așa.. un pic artificiale (nu găsesc alt cuvânt). În sensul că, făcând parte din tradiție, le facem pentru că.. "așa se face". Sunt momente când ne gândim mai mult la rude, le vizităm dacă e posibil, petrecem timp în familie, cu prietenii, trimitem urări.. pentru că: "așa se face" de sărbători. E minunat, a nu se înțelege că sunt împotrivă. Doar că mi se pare infinit mai prețios când trimitem cuiva un gând frumos doar cu simpla "ocazie" că prețuim acea persoană și îi suntem recunoscători că există în viața noastră. Așa, fără nici o ocazie "specială". Am primit și acest gen de mesaje (lucky me.. 😍) și vă rog să mă credeți: au cu totul alt... gust, mulțumesc tuturor celor care mi-au scris de-a lungul vremii fără "ocazie". 
***
Trecerea în noul an este și un prilej de (re)stabilire a priorităților, de clarificare/"resuscitare" a viselor noastre și a dorințelor noastre de îmbunătățire a calității vieții în toate ariile vieții personale. În cazul fericit, când avem deja claritate în ceea ce ne dorim, stabilim obiective, facem planuri, luăm hotărâri îndrăznețe. Uneori chiar foarte îndrăznețe :))) Tot așa, ca un fel de.. tradiție.
Numai că...
Numai că, odată ce zilele noului an încep să treacă, ne împrăștiem în mii și mii de lucruri mărunte și fără nici o legătură cu ceea ce ne-am propus, ne găsim mii de scuze, eventual și niște vinovați pentru care nu putem împlini visele, obiectivele, planurile..

Multă vreme am făcut și eu treaba asta și încă sunt tentată să o mai fac din când în când :))) Însă la un moment dat mi-am dat seama de un lucru pe cât de simplu pe atât de adevărat: oricât aș amâna să încep să LUCREZ efectiv la ceea ce mi-am propus, să ACȚIONEZ concentrat în acea direcție, nimeni altcineva nu o va face în locul meu. Nu va veni nimeni cu o baghetă magică să-mi împlinească visele fără ca eu să depun nici un efort. 

Acest fapt e "foaaaarte".. adevărat și când vorbim despre dezvoltarea personală, igiena emoțională și relațională. Desigur, și atunci când ne referim la evoluția spirituală 😁. Urmează câteva adevăruri pe care le exprim la persoana I ca să nu fiu prea directă :))) :
Nu va veni nimeni să-mi aducă armonie în relații fără ca eu să-mi fac curat în prejudecățile personale.
Nimeni nu-mi va putea echilibra ca prin magie viața emoțională fără ca eu să depun un efort pentru a analiza ce experiențe trecute declanșează reacțiile automate pe care le am și fără ca eu să le vindec și apoi să le schimb.
Nu va veni nimeni să-mi schimbe tiparele de gândire fără ca eu să lucrez la asta de fiecare dată când criticul sau pesimistul din capul meu o iau razna. :)))
De asemenea, nimeni nu-mi va ridica vibrația la cer ca prin magie atât timp cât eu prefer să stau cu ochii ațintiți pe "imperfecțiunile" și "greșelile" celorlați, pe ce și cum "ar trebui" ei să facă.
Nimeni și nimic nu ne va "scăpa" de noi înșine, nu ne va scuti de curățenia interioară necesară pentru o viață mai bună, nici un val de "nouă" energie cosmică, nici un "portal energetic", nici o configurație astrală sau altele din gama..

Deși nu-mi place să fiu cea care.. sparge baloanele, de data asta a trebuit să fiu, n-am avut cum ocoli :))) Știu cum e, nu am uitat cum a fost când am aflat și eu aceste lucruri. Însă nu am uitat nici cât de mult mi-a folosit, de aceea am ales să le spun.

Ca să îndulcesc un pic atmosfera, am preparat un mix de două video foarte scurte care sper să vă placă (dacă pe cel din prima parte probabil l-ați găsit deja pe facebook, e sigur că ce-am lipit după el e ceva "proaspăt"). Frumos tare, shhh, surpriză..:


Și, ca să intrăm cât mai curând în "acțiune", dau mai departe și un material care, deși a apărut acum foarte multă vreme (când nici nu exista noțiunea de dezvoltare personală), este extrem de actual și merită toată atenția. Este vorba despre un discurs celebru al lui Earl Nightingale ce conține și un exercițiu de 30 de zile foarte util. Cu speranța că va fi de folos vă doresc audiție plăcută..


Cărți recomandate:
- "Ia inițiativa! Cum schimbă totul asumarea responsabilității" -John Izzo- comandă online aici-link;
- "Cum să-ți ruinezi viața" (nu e ce pare 😁) -Ben Stein- comandă online aici-link;
- "Marele TU! Descoperiți comorile dinlăuntrul vostru" -Rene de Lassus- comandă online aici-link;
- "Dă sens vieții. Cum să alegi ceea ce contează" -John C. Maxwell- comandă online aici-link;
- "Calea împlinirii personale" -Todd M. Duncan- comandă online aici-link;
- "De la bine la excelent. Fă-ți viața frumoasă" - comandă online aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată în acest spațiu virtual, îți urez bun venit! Ideea centrală a acestei pagini este Dezvoltarea Personală Integrală așa cum am definit-o aici-link. Poți căuta un subiect care să-ți placă utilizând listele "Articole recomandate", cuvintele cheie din coloana din dreapta și căsuța "caută" din aceeași coloană (sus). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare


4 comentarii:

Marcela Voinea spunea...

Multumesc Adina !

Valentin spunea...

Foarte bine plasat azi, la 12 zile de la marile promisiuni:) Multumim!

1234567 spunea...

Multumesc cu recunostinta !M-ieste de folos .Te imbratisez cu drag Ana-Maria

TICU VIORICA spunea...

Multumesc!