"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

luni, 5 iunie 2017

Iartă-mă, draga mea (+ recomandare film)

A face toate acțiunile pe care le facem în mod conștient (= total asumat) nu este un lucru tocmai ușor. Dintr-o anume perspectivă este ca mersul pe sârmă. E necesar să determini cu precizie echilibrul între părțile eu-lui nostru și interesele specifice ale acestora. Nu, nu vorbesc pentru persoanele cu personalitate multiplă 😁, dar nu știu cum altfel să exprim ce vreau să transmit fără să personalizez aceste fragmente de eu.

De exemplu să ne imaginăm un eu care-și dorește să realizeze ceva care să facă diferența și unul care adoră pauzele lungi și dese 😁. Cam ce conversație ar avea?

Pacea interioară este cu siguranță cel mai valoros lucru pe care-l poate obține un om. Chiar dacă nu e ceva ce putem obține într-o secundă, cred că drumul către această împlinire merită tot efortul.

După 13 ani de transformare (intensivă aș putea spune 😁) am conversații simpatice cu mine însămi și încă obișnuiesc să mă amuz construind diverse joculețe între eu-rile mele, chiar dacă de destulă vreme ele lucrează binișor împreună. Considerând că ar putea fi utile și altora, ofer în continuare una din mărturisirile unui eu către un altul..

Iartă-mă, draga mea..

Iartă-mă că te-am presat atât de mult în ultima vreme.
Iartă-mă că nu ți-am oferit pauzele pe care ți le doreai, nici plimbările în natură pe care le iubești atât de mult.
Iartă-mă pentru zilele în care te-am oprit de la relaxare și te-am implicat în lucrurile pe care ți-am spus că trebuie să le facem pentru a le duce la final.
Iartă-mă pentru momentele în care te-am grăbit când voiai să admiri stele noaptea și pentru acelea în care nu te-am lăsat ziua să privești trecerea lină a norilor.
Iartă-mă pentru câte ți-am refuzat spunându-ți că "nu e momentul", "nu-s condițiile" sau "nu ești pregătită" să faci X sau Y lucru.
Iartă-mă pentru momentele în care te-am implicat în scrierea articolelor sau în organizarea evenimentelor când ți-ai fi dorit să vizitezi o prietenă dragă sau să ieși în oraș la o cafea cu X.
Iartă-mă pentru nopțile în care ai adormit cu capul pe tastele laptopului ajutându-mă să termin de răspuns la mesaje.
Iartă-mă pentru că nu ți-am permis să-ți iei concediu de șapte ani.
Iartă-mă pentru ultimele 2 zile de weekend în care te-am implicat în re-editarea articolelor mai vechi din care dispăruseră materialele video și pentru verificarea altor câteva zeci.
Iartă-mă pentru pentru că am amânat atât de multă vreme să-ți spun aceste lucruri și pentru toate acelea pe care aș mai avea să ți le spun dar nu mi le-amintesc acum.
Toate acestea au fost pentru că mi-ai spus că iubești oamenii și că ești dispusă să renunți la tot ce e necesar pentru a realiza acel lucru care face diferența în viața lor. Îți mulțumesc că mi-ai fost alături și mă bucur că am lucrat împreună.
***
Acum că ai văzut exemplul de mai sus, îți propun următorul exercițiu: ia o foaie de hârtie și să scrii pe ea toate motivele pentru care îți ceri iertare de la tine însuți. Cred că e un exercițiu foarte bun de conștientizare care clarifică modurile în care te-ai presat în anumite momente sau poate te-ai abuzat până la burnout (sindromul epuizării profesionale - epuizare atât fizică, cât și psihică). Succes și ai răbdare cu tine, ești singura/singurul care poate face asta până ce alții vor avea disponibilitatea să o facă..


Piesa de mai jos îmi pare pur și simplu fabuloasă nu doar pentru linia melodică ci și pentru versuri (îmi pare rău că nu am găsit timp să o traduc). Se numește 'Be At Peace With Yourself' ('Fii în pace cu tine însuți') și începe așa: "La sfârșitul zilei nimeni altcineva nu va merge în pantofii tăi.., dar sigur tu o vei face. Așa că fii în pace cu tine însuți..". Sper să vă placă, audiție plăcută..


Filmul pe care-l dau mai departe astăzi are mare legătură cu lucrurile pe care nu ni le oferim dar și cu momentul și motivele care fac posibilă schimbarea de perspectivă (!). Deși este o comedie, aceasta oferă conștientizări profunde și amuzamentul cu care sufletul nostru se încarcă pentru a se echilibra. Se numește "Last holiday" ("Ultima vacanță") și sper ca transformarea și energia personajului principal să vă inspire în propria transformare de atitudine. Vizionare plăcută - aici-link sau aici-link (închideți cu răbdare reclamele).

***

Cărți recomandate:
- "Cum să-ți îmblânzești rebelul interior" -Pauline Wallin- comandă online aici-link;
- "Copilul invizibil" -Gáspár György- comandă online aici-link;
-"Cum să te iubești pe tine pentru a te înțelege mai bine cu ceilalți" -C. Andre, F. Lelord- comandă online aici-link;
- "Darurile imperfecțiunii" -Brené Brown- comandă online aici-link;
- "Curajul in salbaticie" -Brené Brown- comandă online aici-link;
- "Imperfecți, liberi și fericiți" -Cristophe Andre- comandă online aici-link;
- "Răspunsul este simplu – Iubește-te pe tine însuți" -Sonia Choquette- comandă online aici-link;
- "Iubește-te pe tine însuți și lasă-i pe ceilalți să facă ce vrei tu" -L. Crane- comandă online aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată în acest spațiu virtual, îți urez bun venit! Ideea centrală a acestei pagini este dezvoltarea personală integrală - adică pe toate planurile, astfel încât si fim bine cu noi înșine și cu lumea. Poți căuta un subiect care să-ți placă utilizând lista cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗


Niciun comentariu: