"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

marți, 16 iulie 2013

Vampirismul energetic rafinat (1) - Umilirea și relațiile de subordonare

Fiecare dintre noi s-a simțit măcar o dată secătuit de energie după o întâlnire cu cineva sau după ce am fost într-un anume cerc de prieteni. Și asta deoarece relațiile interumane continuă să fie schimburi de energie dezechilibrate și se pare că mai e multă vreme până când acest fapt să se schimbe. S-au scris multe lucruri deja pe tema așa-numitelor "atacurilor energetice" dar cred că subiectul este pe departe de a fi unul epuizat. 

Poate că multă lume știe deja că a abuza "energetic" (psihic și emoțional cu consecințe asupra sănătății fizice) pe cineva este un fenomen ce poartă numele de "vampirism energetic" dar puțină lume știe ce forme diverse pot îmbrăca aceste "atacuri". De aceea m-am gândit să vin astăzi cu niște clarificări pe care le consider necesare pentru o mai bună adaptare la vremurile pe care le trăim astăzi.

Este de la sine înțeles că abuzurile fizice și psihice se încadrează în tipurile pe care le-aș numi "clasice" de "atacuri energetice" și acestea sunt cele pe care le știu majoritatea oamenilor. Există însă unele pe care le simt destui oameni dar sunt descrise drept forme "ușoare" de vampirism și de aceea nu sunt încă discutate în amănunt. Deoarece mulți oameni suferă de pe urma lor, am ales să vorbes astăzi despre un mod mai "rafinat" de a abuza psihic și anume despre:

Relațiile de subordonare

Așa cum spuneam și într-un alt articol aici (link), în decursul istoriei omenirii rostul primordial/esențial al comparației a fost de a ne autocunoaște, de a ne putea autodefini și în final de a ne redescoperi Unicitatea, dar și de a afla ce ne-am dori să îmbunătățim la noi înșine pentru a fi mai buni decât Celălalt/Ceilalți. Comparația ascendentă ne-a ajutat să ne impulsionăm, să ne dorim mai mult de la noi înșine, iar cea descendentă, în esență, să ne creștem stima de sine.

Dar ulterior oamenii au învățat că: a construi (sau inventa) sisteme de subordonare (a pune oamenii într-o ordine în diverse contexte) le conferă celor din vârful acestor sisteme putere și influență asupra celorlalți. Și cum puterea și influența sunt lucruri atât de tentante, sunt foarte mulți oameni care se "hrănesc" cu această energie.

Nu voi dezvolta faptul că în politică (de exemplu) "vârfurile" au acest mod de a acționa. Nu voi dezvolta nici celelalte domenii cunoscute în care lucrurile se petrec similar (învățământul, sistemul birocratic de taxe și impozite, marile corporații și până la urmă orice sistem care presupune un un aparat de subordonare ce poate produce umilințe).

În principal vreau să amintesc aici despre un mod de scoatere în evidență a subordonării ceva mai aparte care a ieșit la iveală doar în ultimii ani, anume cel bazat pe "evoluția spirituală". E un fel de.. ultimă "modă" în materie de vampirism psihic.

În acest sens am văzut oameni care fac din anii de căutări și experiențe, din numărul de inițieri și din numărul cursurilor de formare urmate un fel de aură pe care o poartă cu mult fast în fața celor cu care intră în contact.

Chiar dacă nu o fac neapărat la vedere, dar doar vorbind despre ierarhizări și despre importanța acestora ne putem da seama ușor de felul în care sunt utilizate aceste relații de subordonare sau ordonări (cu scop comparativ/educativ sau cu scopul de a-i umili/"vampiriza" pe cei cu care comunică).

Aș vrea să precizez o nuanță pe care o consider importantă: consider că cei care fac asta nu au nici o "vină", ci doar joacă un rol în Marele Tablou. Aceste mecanisme există doar pentru a fi observate, conștientizate și pentru a învăța din ele. Un fel de exemplu de "așa NU". Nu e vorba de nici o conspirație (iată un alt subiect pe care îl voi discuta în alt articol). Este doar un mod al lor de a-și hrăni ego-ul până când chiar și ultimul om va conștientiza mecanismul și va părăsi relația de subordonare respectivă.

Același mecanism (de "vampirizare rafinată") poate fi recunoscut și în cazul când cineva oferă altcuiva soluții (sfaturi sau un ajutor de orice fel) iar în cazul în care acestea nu sunt "urmate cu sfințenie", omul care le-a primit este umilit în diverse moduri (link).

De asemenea, se încadrează în același tipar și metoda de a "stoarce" mulțumiri și recunoștință de la persoana ajutată chiar dacă ajutorul a fost doar cu o vorbă sau poate nu i-a fost de folos. Sunt sigură că ați întâlnit situații de acest gen nu numai în căutările legate de spiritualitate ci și în viața de zi cu zi în familie, la serviciu sau în cercul de prieteni. Repet, aceste situații există pentru a fi conștientizate și pentru a înțelege rolul lor.

Consider că aceste experiențe ar putea fi interpretate în fel și chip dar amintesc doar două unghiuri importante din care le-am putea privi: (care le includ și pe cele specifice fiecărui caz în parte):
- conștientizarea fisurilor credințelor noastre (de exemplu - link)
- oglindirea neacceptărilor proprii (link) (dacă nu ar apărea astfel de oameni în viața noastră nu am avea cum să ne identificăm neacceptările). 

Până când reușim să acceptăm cu adevărat și să avem compasiune pentru astfel de persoane este bine să ieșim din mediul respectiv pe cât posibil, iar când acceptarea va fi completă nu va mai fi nevoie de nici o "protecție energetică", deoarece dinamica relației respective în acest caz se schimbă automat (link) .

* Recunosc că am renunțat la utilizarea expresiei "evoluție spirituală" în momentul în care mi-am dat seama că deocamdată aceasta este folosită mai mult pentru a induce o și mai mare separare (ca aceea indusă de ierarhizările de orice fel).

Măsura evoluției noastre este dată de înțelegerea, acceptarea și iubirea necondiționată față de oameni și de Univers. Atât.

"Fă tot ce te bucură și nimic din ceea ce inima ta nu simte să facă, dar nu uita să le oferi celor din jurul tău Libertatea de a face exact același lucru!" ©


Post editare: Două emisiuni în care am abordat subiectul de mai sus: Vampirismul psihic sau cum ne facem rău unii altora și Oameni toxici, relații toxice - soluții eficiente. Articolele din seria "Vampirism psihic rafinat" se găsesc sub formă de listă aici (link).

Recomand cu încredere următoarele cărți care aduc clarificări importante în privința abuzului:
- "Pofte demonice. Vampirul psihic din noi și din ceilalți " -Barbara E. Hort- comandă online-aici,
- "Vampirii energetici" -Albert J. Bernstein- comandă online aici-link;
- "Dragoste sau sclavie?" -Walter Riso- comandă online aici-link;
- "Iubiri toxice" -Walter Riso- comandă online aici-link;
- "Oameni toxici" -Marsha Petrie Sue- comandă online aici-link.
***
Dacă este pentru prima dată când ai ajuns pe această pagină, îți urez bun venit! Sper să găsești subiecte care să-ți placă în listela cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


8 comentarii:

Anonim spunea...

Interesant. De retinut si aplicat cu buna vointa si buna credinta in viata cotidiana. Multumesc!

Anna spunea...

Bună, Adina ! Şi... hug. :)
Tu mă ştii. Şi cred că ştii că am o problemă mai degrabă cu termenii, în cazul de faţă cu cel de "vampir energetic". Dar dacă iau asta ca pe o metaforă, mă împac cu termenul pentru că descrierile manifestărilor sunt...fix ca-n viaţă.
Despre cei ce-şi folosesc cunoştinţele aşa cum spui : eu nu ştiu prea multe despre asta. Dar am întâlnit şi eu diverşi oameni, unii ei înşişi vampiri energetici de care nu mă pot feri prin separare prin însăşi starea de fapt, şi m-am întrebat : evoluţia spirituală se capătă (doar) la... cursuri ?Asta una. Două : la aceste cursuri... înveţi, eventual, doar să te fereşti de alţii, nu şi să-i fereşti pe alţii de tine ?
Deci mă cunoşti, Adina, şi nu cred că mă vei înţelege greşit. Hug, din nou.

Adina Amironesei spunea...

Anna:
Bună, Anna!!! Și big hug!
Bineînțeles că evoluția spirituală NU se capătă doar la cursuri, de aceea am și spus că ierarhizările sunt cel puțin deplasate.
În ultimii ani am cunoscut oameni care nu terminaseră ciclul gimnazial dar aveau un echilibru minunat în tot ceea ce manifestau și dădeau dovadă de o acceptare și înțelepciune rar întâlnite. Există(și am cunoscut) oameni care au călcat rar "pe la oraș" dar sunt modele de iubire a aproapelui.
Poate pentru că suntem prea "prinși" în problemele zilnice uităm de multe ori că lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par la prima vedere.
Da, la unele cursuri se învață și cum să-i ferim pe ceilalți de noi, dar nu cred că e nevoie de cursuri neapărat pentru a ne aduce aminte că nu e firesc să-i abuzăm pe ceilalți pentru frustrările personale asta e ceva ce vine de la sine. În plus, contează foarte mult intenția și chiar dacă mai greșim, un "iartă-mă" spus din suflet va ajunge la sufletul celui pe care l-am abuzat într-un fel sau altul. Eu sunt convinsă că intenția se simte dincolo de orice.
Mă bucur că te-am revăzut (măcar și virtual) biiiig hug >:D<

Anonim spunea...

MULȚUMESC (ȚIE ȘI MESAGEREI CE A POSTAT ADRESA ASTA ÎN CĂSUȚA MEA :)), MI-A FOST DE MARE FOLOS PLIMBAREA PRIN BLOG, O F. UTILĂ REAMINTIRE. NUMAI BINE !

Adina Amironesei spunea...

@ Anonim:
Mă bucur că ți-a plăcut plimbarea pe blog și consideri util ce ai găsit :)

Schite spunea...

Multumesc frumos! a aparut o persoana din sfera evolutiei spirituale care ...nu mi placea:) aici mi am confirmat raspunsul pe care mi l dadusem si singura. (nimic nu e intamplator, am dat search pe google sa dupa o intrebare si asta e primul raspuns citit si bun:)

Teo spunea...

Toata lumea vorbeste despre cum sa te feresti de vampirii energetici, dar nimeni nu da solutii ce sa faca acesti oameni ca sa nu mai faca rau celor din jur. Daca pur si simplu dupa ani de existenta te trezesti ca esti acuzat de vampirism de catre persoana iubita, care se desparte de tine, desi urma sa aveti un copil pentru ca nu poate sta langa tine de rau ce-i este, mergi la toti terapeutii, fiecare isi da cu parerea si nu ajungi la nici o concluzie, ce faci? ce poti sa faci? incotro sa te indrepti? ce practica spirituala sa faci ca sa evoluezi?pentru ca ai incercat mai multe si niciuna nu a avut randament. cum sa faci sa le fie bine celor din jur?

Adina Amironesei spunea...

@ Teo:
Ca să pot răspunde am nevoie de câteva detalii în plus față de ce ai scris aici. Îmi poți scrie pe mail la adresa adina.amironesei@yahoo.com. :)