"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

vineri, 6 mai 2016

Aspecte ale căutării spirituale (2)

"Viața este o curgere, este un fluviu, este o mişcare continuă. Dar oamenii au impresia că ei înșiși reprezintă ceva static. Numai obiectele sunt statice, numai moartea este încremenită; viaţa este o continuă schimbare. Cu cât există mai multă schimbare, cu atât viaţa este mai abundentă. Iar o viaţă abundentă aduce cu sine extraordinare schimbări, clipă de clipă."
Osho          
***
Nu e ușor să curgi odată cu Viața. Nu e ușor să te obișnuiești cu schimbările interioare. Dar cel mai frumos lucru care mi s-a întâmplat a fost să aflu că acest lucru este posibil. Drumul a fost complex. Nu consider că s-a terminat, dar acum a devenit simplu, ceea ce pentru mine este foarte important.

Despre cum a fost, cum s-a întâmplat de a devenit simplu, am început să vă povestesc în prima emisiune cu același titlu - aici-link. Pentru că au rămas multe lucruri nespuse și nu am răspuns tuturor întrebărilor venite de la cititori, iată am venit cu câteva completări într-o altă ediție a emisiunii Cafeneaua Spirituală realizată de domnul Constantin Luca.

Urmărind ediția de mai jos puteți afla câteva lucruri despre experiențele de conștiință extinsă, despre adaptare, suferință, dizolvarea credințelor și noaptea neagră a sufletului, avantajul flexibilității în gândire și emoții, experiențe în apropierea morții, căutarea certitudinilor și împăcare sufletească. Sper să aducă clarificări cât mai multor Căutători, vizionare plăcută 


* Drag cititor, așa cum spuneam și în articolul precedent, mi-ar face mare plăcere să-mi împărtășești într-un comentariu (poate fi și anonim) cum au început căutările tale, dacă ai întâmpinat dificultăți și/sau ce ți se pare cel mai important pe acest drum al evoluției spirituale. 
***NOTĂ: Partea întâi a emisiunii poate fi vizionată AICI-LINK, iar a treia a emisiunii poate fi vizionată AICI-LINK.

Experiența despre care am vorbit la începutul emisiunii este descrisă aici-link. Articole conectate aici-link și aici-link. Pe lângă cele două documentare pe care le-am recomandat în primul articol cu același titlu, un alt film pe care îl consider parte din "musai list" poate fi vizionat aici-link.

Cărți minunate pentru liniștea minții dar și pentru suflet:
"Inocență, cunoaștere, uimire" -Osho- comandă aici-link;
"Transcenderea nivelurilor conștiinței" -David R. Hawkins- comandă aici-link;
"Arta Fericirii. Manual De Viata" -Dalai Lama. Howard C. Cutler- comandă aici-link;
"Pune-ți gândirea sub semnul întrebării și schimbă lumea" -Byron Katie- comandă aici-link;
"Cine-ai fi tu fără povestea ta?" -Byron Katie- comandă aici-link.
***
Dacă este prima dată când ai pășit pragul acestui mic univers, îți urez bun venit! Sper ca ceea ce vei găsi aici să-ți aducă măcar un strop de informație și bucurie în plus. Listele "Articole recomandate", cea a cuvintelor cheie și căsuța "caută" din coloana din dreapta te pot ajuta să găsești mai ușor un subiect care îți place. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare



4 comentarii:

Anonim spunea...

Scânteia căutării mele dupa cunoașterea mai profundă a realității a luat naștere datorita bunăvoinței doamnei mele profesoare de limba română. Începeam sa-mi pun întrebări existențiale, la care mereu găseam câteun răspuns diferit, dar plauzibil și îl acceptam până venea o idee nouă, mai bună care se înlocuiască ce era vechi sau și-a pierdut valoarea de adevăr. După o experiență de viață ușor dramatica (eșec în dragoste) m-am trezit într-o librărie, citind titluri de cărți și am dat peste Puterea prezentului a lui Eckhart Tolle. Pe măsură ce citeam, constatam ca oferă răspunsuri la toate problemele mele de viață. Pur și simplu nu o puteam lăsa din mână! În plus, oriunde o deschideam, ea putea fi citită la fel de bine, iar învățăturile se completau unele pe altele într-o armonie care efectiv-a convins ca TREBUIE sa cumpăr cartea. De atunci a început efectiv dezvoltarea mea spirituală. Ordinea în care s-au desfășurat evenimentele următoare, nu cred ca are vreo relevanță sa povestesc.
Legat de dificultăți, eu cred ca trebuie fiecare sa meditam asupra lucrurilor care nu ne convin în viață, sa aflăm în detaliu când și cum au apărut și sa cautam o cale sa trecem peste ele. Poate trebuie sa ne schimbam comportamentul sau obiceiurile zilnice sau prietenii sau domiciliul... Depinde de caz. Totul trebuie testat, însă esențial este sa avem ambiție și voință, sa VREM să ne schimbam dacă ceva ne nemulțumește, sa ne repetam zilnic această dorință în minte și în suflet, iar apoi schimbarea își va face simțită prezenta.
Cel mai greu de atins mi se pare disciplina perfectă a mintii, a gândurilor, căci de la gânduri pleacă... multe :D și conștientizarea și respectarea în totalitate a liberului arbitru al celorlalți. Sunt totuși niște obiective mai ușor de atins, părerea mea, decât trezirea abilităților noastre oculte sau chiar decât decorporalizarea. Acestea presupun un antrenament inițial viguros și care oferă rezultate nu foarte satisfăcătoare sau cel puțin nu într-atât încât sa ma determine sa continui antrenamentul. În schimb, pot chiar acum sa opresc trenul gândurilor, chiar și pentru 1-2 minute, însă tot e un rezultat evident, concret care îmi da încredere.

- Daniel

Viorica spunea...

Buna Adina ! Te urmaresc cu interes deosebit , ori de cate ori pot! Asta si pentru ca simt in artcolele si postarile tale , acel ceva de interesant de descoperit si cunoastere . Cum e si normal , le trec prin sita cunostintelor si credintelor mele , si mai mereu ma imbogatesc cu o noua idee, recunosc acel "ceva" stiut...dar neconstientizat , si odata iesit la suprafata , ma ajuta in dezvoltarea personala . Te apreciez mult pentru realismul si coerenta in ceea ce prezinti , si incerc sa descopar si in mine acele "parti , sentimente , trairi , frici.... care se cer recunoscute , intelese , acceptate , si daca e posibil , corectate . La randul meu , tind sa ajung la o stare de armonie cu mine in primul rand, si apoi cu lumea toata. O utopie s-ar putea spune, dar merita incercat, cu prisosinta ! Multumesc si te voi urmari in continuare cu interes ! Toate cele bune si "facase voia sa" !!!

Corneli Lae spunea...

Felicitari! Mai ales in privinta elementelor de spiritualitate.
La cele 7 intrebari la care trebuie primiite raspunsuri ar mai fi necesare si unele.
Ar fi utila analiza D--vs. privind recomandarile lui Popa Valeriu privind cauzele inbolnavirilor?
In alta ordine de idei, un prieten fagarasean spunea:"Nicairi n'o fost sa nu hie altcum!"

Adina Amironesei spunea...

Corneli Lae:
Am vorbit de multe ori despre cauzele bolilor, de exemplu în articolul de aici-link, după citatul acela măricel.
Am mai vorbit despre asta într-o conferință susținută la Roman anul trecut - care s-a numit "Sănătatea într-o nouă perspectivă" - și a cărei înregistrare video o voi pune în vânzare sub formă de DVD în curând. Am prezentat-o în emisiunea care există aici-link.
Conferința conține o sinteză a ultimelor descoperiri din științe (neuroștiințe, fizică, biologie, medicină, etc.) care dovedesc capacitatea noastră de autovindecare, deci sper să fie de folos tuturor celor interesați :)