"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 8 august 2013

Vampirismul energetic rafinat (3) - Vânătoarea de defecte

Mi-am amintit acum câteva zile (nu contează cu ce ocazie :)) o perioadă din viața mea în care aflasem pentru prima dată despre cum funcționează tiparele mentale (link), despre legea oglinzii și despre faptul că atunci când un om înjosește un alt om de fapt se înjosește pe el însuși în mod inconștient (link).
Eram atât de entuziasmată că am aflat acele lucruri și consideram că trebuie neapărat să le spun și celorlalți depsre ele. Acuma după cum vedeți, scopul era tare "nobil" însă modul cum am găsit să o fac nu a fost dintre cele mai fericite.. :)) după cum veți vedea în continuare.

Fără să stau prea mult pe gănduri deci fără să fie o alegere neapărat conștientă, când eram într-o discuție cu câte cineva eram oricum un bun ascultător prin natura firii dar remarcam și tiparele mentale ce stăteau la baza modului în care cei cu care vorbeam înțelegeau viața. Dacă m-aș fi oprit la a observa încă era ok...:)) Dar m-am gândit că e strict necesar să și spun celui din fața mea ce observ pentru ca acesta să-și dea seama ce îl împiedică să aibă o viață mai "bună" (evident, din punctul meu de vedere). Cu alte cuvinte, credeam că arătându-i unde greșește îi fac celui din fața mea un "bine".

Este ușor de bănuit când m-am oprit din m-am oprit din a vâna defectelele celorlalți :)) Evident, atunci când cineva m-a pus și pe mine sub lupă și mi-a vânat același tip de mecanisme. Am văzut atunci mai clar ce înseamnă de fapt ca  cineva să-ți vâneze defectele, să-ți vâneze fiecare neaplicare a fiecărui concept cunoscut, pentru că după cum știți, spunem mai multe decât reușim să aplicăm. :))

Privind acum în urmă, observ și dinamica energetică a acestui acestui tip de comportament și pot spune că acest mod de a-i spune celuilalt unde greșește, de a-l arăta cu degetul este un mod rafinat de alimentare energetică de la cel din fața noastră.

Deși scopul cu care se procedează astfel nu este vizibil răutăcios, ci uneori aparent nobil, vânătoarea de defecte nu este în nici un caz un mod de a-l ajuta pe celălalt chiar dacă ne place să credem asta despre acțiunile noastre. Treaba aceea cu "critica constructivă" e o scuză ieftină. Nu este în nici un caz un mod de a îmbunătăți o relație, deoarece știm cu toții unde duc discuțiile interminabile dintre doi parteneri de viață (de exemplu) în care oamenii își enumeră reciproc defectele arătându-se cu degetul unul pe celălalt (link).

A ne pune unii pe ceilalți sub lupă și a ne vâna reciproc defectele este un comportament care nu poate să ducă decât la a ne îndepărta unii de ceilalți și mai mult și cred că din acest punct de vedere lumea în care trăim este deja...abundentă.

Ce naște acest tip de vampirism la nivel media? Pe plan mondial sunt zeci, probabil chiar sute de tipuri de emisiuni TV bazate pe vânătoarea de defecte, chiar dacă asta nu e mereu la vedere sau nu se face chiar...pe față.  Culmea e că aceste emisiuni sunt cele mai de succes având rating-ul cel mai mare. Așa s-a ajuns ca acest gen de alimentare energetică să devină un sport foarte practicat la tv dar și în ziare, cele de cancan fiind singurele care nu-ți fac probleme legate de supraviețuirea pe piață. Bineînțeles că aceste emisiuni au dus la educarea noilor generații în acest spirit.

În mediul virtual se știe că cele mai de succes articole sunt acelea care pun la zid diverse persoane. Cu cât mai cunoscută persoana și cu cât mai virulente criticile sau defectele vânate (mai mult sau mai puțin închipuite) - cu atât mai mai viral devine articolul. Este o pofta nebună de a dărâma imagini (link) și de a pune la pământ oameni fără să conteze dacă au adus în esență valoare societății prin ceea ce au creat.

Este ușor de observat de ce ne încărcăm energetic când le găsim celorlalți defecte:
- mai întâi pentru că asta ne face să ne simțim puțin mai bine cu noi înșine măcar și pentru puțin timp. Pe sistemul "Ce, dacă sunt cum sunt, uite că nici ceilalți nu-s mai buni/deștepți/cuminți/etc.";
- în al doilea rând pentru că ne ține mintea ocupată și nu ne dă prilejul să rămânem singuri cu "vocile" din cap.

Într-adevăr, ceea ce judecăm la ceilalți sunt părțile pe care le conținem și noi dar nu am ajuns încă să le acceptăm (link important). Însă poate, mai important de atât, e bine să reținem că vânătoarea defectelor celorlalți nu ne va ține mereu departe de noi înșine și nu ne va ajuta să ne simțim bine cu noi înșine pentru totdeauna.

Nu-mi permit să dau sfaturi pentru că în esență nimeni nu este în măsură să dea vreun sfat cuiva. Nu știu ce aleg ceilalți și sigur nu este treaba mea. Însă știu că eu am ales să nu mă mai alimentez energetic din defectele celorlalți, pentru că am ales să devin un om independent energetic (link).


Celelalte două articole din seria "vampirism energetic rafinat" se găsesc aici (link) și aici (link).
În completarea subiectului recomand cu căldură următoarele cărți:
- "Pofte demonice. Vampirul psihic din noi și din ceilalți" -Barbara E. Hort- comandă online aici-link;
- "Vampirii energetici" -Albert J. Bernstein- comandă online aici-link;
- "Dragoste sau sclavie?" -Walter Riso- comandă online aici-link;
- "Iubiri toxice" -Walter Riso- comandă online aici-link;
- "Oameni toxici" -Marsha Petrie Sue- comandă online aici-link.


Dacă ai ajuns pentru prima dată în căsuța mea virtuală, îți spun bine ai venit! Articolele pe care le vei găsi aici cuprind informații utile pentru dezvoltarea noastră dar și recomandări de filme sau materiale video ce aduc bucurie pentru suflet. Poți căuta un subiect care îți place folosind listele "Articole recomandate", Resurse video, cuvintele cheie din coloana din dreapta și căsuța "caută" din aceeași coloană (sus). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   


7 comentarii:

Anonim spunea...

M-ar interesa un articol despre cum te poti proteja* de aceste atacuri care te seaca de energie?

Adina Amironesei spunea...

@ Anonim:
Atât în primul cât și în al doilea articol din seria cu același titlu am dat niște idei privind așa numita "protecție", dar voi scrie în curând un articol numai despre asta (link-urile către cele două articole sunt mai sus). :)

Anonim spunea...

Multumesc, interesant. (E.A.)

Anonim spunea...

Multumesc, mult.Ma regasesc in multe din articolele tale si incerc sa ma corectez. ,,drumul spre iad e pavat cu intentii bune"

Adina Amironesei spunea...

@ Anonim:
Mă bucur că ai înțeles perfect nuanța acestor articole. Încerc să arăt că în realitate toți ne hrănim energetic unii de la ceilalți chiar dacă felul și măsura în care o facem este diferită de la un moment la altul al vieții noastre.
Mă bucur de fiecare dată când cineva își găsește curajul să recunoască că a făcut sau face asta, pentru că acesta este deja marele pas spre corectare.
Știu că fiind blânzi unii cu ceilalți (și nu arătându-ne cu degetul) fiecare vom reuși să ne corectăm și vom învăța să fim cu adevărat împreună.
Felicitări pentru curajul de a spune ce ai spus și pentru intenția de a te desprinde de acest comportament.♥

Anonim spunea...

Foarte adevarat, Adina, am constientizat si eu acest lucru.

Sergiu Moisi spunea...

frumos articolul, bravo Adina, felicitarile mele!
(poate si-ale altora.. mai stii./) :)