"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

marți, 3 decembrie 2013

Despre conștiență și momentul prezent

Drumul autocunoașterii nu este unul simplu ci conține și multe capcane. Una dintre acestea este cea în care credem că dacă vom înțelege ce și cum atunci ne vom găsi pacea interioară. Suntem cu toți fani ai sensurilor lucrurilor și desigur suntem recunoscători minții noastre pentru faptul că le găsește făcând conexiunile necesare în acest sens. Însă este bine să recunoaștem și faptul că de foarte multe ori mintea ne sabotează ființa prin gândurile "fără număr" care împreună dau zgomotul de fond ce ne îndepărtează de esența pe care o căutăm.

Mi-am amintit de aceste lucruri citind zilele trecute o mărturisire în care cineva ajunsese într-un punct al vieții sale în care simțea o stare de gol și de tristețe deși înțelesese foarte multe lucruri în sensul lor profund. Era punctul în care s-a convins că toți cei din jurul său au și ei aceleași capacități și avea senzația că nimeni nu mai are nevoie de ajutorul său. Se afla într-un punct de liniște în care simțea că a aflat deja totul și că nu mai are nimic de căutat sau de făcut. Simțea că viața a devenit plată cu atâta liniște dar spunea că acesta este un lucru trist.

Deoarece am trecut printr-o stare similară am reușit să recunosc că aceasta este o capcană a minții. O minte "harnică" intră în panică în momentele în care nu mai are de găsit sensuri (chiar dacă asta este ceva aparent). În momentul când am trăit starea respectivă mi-am dat seama că este o capcană din faptul că lipsea bucuria acelei liniști. Iar dacă înțelegerea însemna apropierea de esența ființei bucuria sigur nu putea lipsi. Concluzia pe care am tras-o din experiența mea este faptul că simpla înțelegere a sensurilor nu este suficientă pentru obținerea păcii interioare și că există un prag dincolo de care e nevoie să pășim pe vârfuri...în adevărata Liniște. Fără așteptări.

Multe înțelesuri profunde despre linștea minții și despre capcanele pe care le putem întâlni pe drumul autocunoașterii și cunoașterii am găsit în webcast-ul de mai jos în care Oprah Winfrey îl are invitat pe Eckhart Tolle. Este o discuție în care Eckhart Tolle răspunde nu doar la întrebările lui Oprah Winfrey ci și la ale celor aflați online prin intermediul programului Skype, întrebări pe care aproape sigur le-ați avut în minte măcar o dată în viață. Vizionare plăcută și cu folos..



Cărțile lui Eckhart Tolle pot fi cumpărate online după cum urmează (transport gratuit pentru orice comandă oriunde în țară):
- "Puterea prezentului" - comandă online aici-link;
- "Puterea prezentului - ghid practic" - comandă online aici-link;
- "Liniștea vorbește" - comandă online aici-link;
- "Un Pământ nou" - comandă online aici-link.


Dacă ai ajuns aici pentru prima oară, îți spun bine ai venit! M-aș bucura să-ți placă ceva din ce vei găsi aici și să te întorci din când în când. Poți alege subiectul dorit din lista "Articole recomandate" sau din tabelul cuvintelor cheie, ambele fiind situate în coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


5 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Adina!
Am ajuns sa ma intreb : cu ce ne mai poti surprinde data viitoare, cu ce personaje si in ce contexte ne poti pune in contact cu ele pentru a ne produce acea stare usor identificabila de "uimire-incantata"?
Acest interviu (si sper sa nu fie ultimul) ma lasa fara respiratie. Multumesc tie si tuturor generosilor care au facut posibil un asemenea eveniment!(E.A.)

Adina Amironesei spunea...

@ E.A.:
Mă bucur foarte mult că ți-a plăcut!
Mai sunt încă multe materiale interesante și utile. Unele sunt mai vechi dar au dispărut între timp de pe net astfel încât trebuie reeditate și "urcate" din nou online, altele sunt mai noi, există deja pe net dar sunt insuficient popularizate.
Mă bucur că trăiesc în era informației și că am la dispoziție toate aceste lucruri.
Mulțumesc, zi frumoasă :)

Anonim spunea...

Aveam alte asteptari .....se repeta ca interviu, se repeta ce a scris in carte.Nu regret vizionarea doar vroiam noutati de la cele doua personaje.

Unknown spunea...

Multumim pt ca ne pui la dispozitie toate aceste materialele extrem de folositoare pt trezirea constiintei. Celelalte 9 clase din aceasta serie unde se mai pot gasi? Le- am vazut anul trecut pe youtube dar au disparut!?

Adina Amironesei spunea...

@ Nicoleta:
Nu știu unde au dispărut materialele de pe youtube. Google ne poate ajuta să găsim tot ce dorim. :)