"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

vineri, 14 august 2015

Comunicarea conștientă - secretul relațiilor armonioase

"În planul comunicării relaționale am fost multă vreme un sălbatic. Când îmi rememorez adolescența, tot ce păstrez este o lungă serie de umilințe, nedreptăți, neacceptări, o succesiune de neînțelegeri și de manifestări negative. Eram un adevărat infirm în a relaționa, un handicapat al cuvintelor, o victimă a neîmpărtășirii.

Am descoperit mai târziu, în viața de adult, puterea cuvintelor si a ideilor, bogăția schimbului de idei prin discuții interminabile despre iubire, moarte, viață, femeie, călătorii. Viața mi s-a deschis. Totul putea fi supus confruntării, putea fi pus sub semnul întrebării și îmi deschidea noi drumuri spre un plus de coerență, dezvoltându-mi în același timp capacitatea de a mă implica și de a-mi dobândi o autonomie reală.

Toate aceste procese se materializau printr-o ancorare mai profundă, printr-o personalitate mai fermă." - fragment din cartea "Curajul de a fi tu însuți. Arta de a comunica conștient " - Jacques Salomé.


Chiar dacă am trecut prin experiențe diferite, probabil cu toții am trăit măcar un moment în viață în care am fost înțeleși greșit de ceilalți sau în care noi i-am înțeles greșit pe cei din preajma noastră. Desigur, nu orice astfel de moment ne afectează, însă sunt unele care rămân în adâncurile sufletului nostru asemeni unor răni pe care le vindecăm cu greu.

Probabil de aceea cartea lui Jacques Salomé din care am extras citatul de mai sus este una care tulbură emoțiile cititorului (fiind o carte în care autorul povestește experiențe personale emoționante) și îl face să se gândească mai profund la importanța comunicării și la modul în care putem să o îmbunătățim.

Chiar dacă nu pentru toți comunicarea este "știința de a trăi" (așa cum este pentru Jacques Salomé), aceasta reprezintă o importantă arie a vieții noastre fiind pârghia prin care construim sau distrugem relațiile din viața noastră.

Fiindu-mi un subiect tare drag, am ales să vorbesc despre ce înseamnă comunicarea conștientă în cadrul emisiunii "Cafeneaua spirituală" unde am fost invitată acum câteva zile de domnul Constantin Luca. Vizionare plăcută și cu folos..


! Dacă îți dorești să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare sau ai nevoie de susținere sau ghidare în transformarea interioară - îți pot fi alături. Îmi poți scrie un mesaj pe adresa: adina.amironesei@yahoo.com și vom programa o ședință de consiliere. Despre mine găsești informații aici-link.


Cărți minunate care ne pot dezvălui diferite fațete ale comunicării (majoritatea beneficiază de reduceri):
- "Curajul de a fi tu însuți. Arta de a comunica conștient" -Jacques Salomé- comandă online aici-link;
- "Comunicare eficientă" -Ion-Ovidiu Pânișoară- comandă online aici-link sau aici-link;
- "Toți comunicăm, dar puțini stabilim și relații" -John C. Maxwell- comandă online aici-link;
- "Jocurile noastre de toate zilele. Psihologia relațiilor umane" -Eric Berne- comandă online aici-link;
- "Comunicarea subiectivă" -Jose Silva, Ed Bernd Jr- comandă online aici-link;
- "Comunicarea relațională pe înțelesul celor mici" -Jacques Salomé- comandă online aici-link;
- "Supertehnici de comunicare" -Alan C. Fox- comandă online aici-link sau aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată aici, îți spun bine ai venit! Toate articolele și materialele pe care le vei găsi în acest spațiu virtual au darul de a ne ajuta să creștem și să restabilim armonia în viața cotidiană. Poți căuta un subiect anume utilizând lista cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗



Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna Adina!
Ma bucur ca ai revenit in circuitul informational cu care ne obijnuisesi.
Tematica propusa in emisiune este extrem de complexa, nuantata si subtila. De aceea mare parte dintre noi nici nu ii putem acorda atentia cuvenita. Chiar sintagma propusa, "comunicare constienta", pare la o abordare superficiala ca fiind ceva nenatural. Adica ce vrei sa spui, ca atunci cand comunicam nu suntem constienti de acest fapt? Aproape oricine s-ar revolta si s-ar considera ofensat daca i s-ar face o asemenea remarca. Si totusi ... Multumesc! (E.A.)