"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 11 septembrie 2014

Treaba mea, treaba ta și treaba lui Dumnezeu

"Pot găsi doar trei tipuri de treburi în Univers: a mea, a ta și a lui Dumnezeu.

(Pentru mine cuvântul Dumnezeu înseamnă "realitate". Realitatea este Dumnezeu, pentru că guvernează. Orice nu este sub controlul meu, al tău, sau controlul tuturor, o numesc treaba lui Dumnezeu).

Cea mai mare parte a stresului vine din faptul că trăim mental în afara treburilor noastre. Când mă gândesc "Trebuie să-ți găsești o slujbă", "vreau să fii fericit", "ar trebui să fi punctual", "ar trebui să ai mai multă grijă de tine" - sunt în treaba ta. Când sunt îngrijorată de cutremure, inundații, război sau când voi muri, sunt în treaba lui Dumnezeu. Dacă sunt mental în treaba ta sau a lui Dumnezeu, efectul este separarea.

Am observat asta la începutul anului 1986. Când mergeam mental în treaba mamei mele, de exemplu, cu un gând ca "Mama mea ar trebui să mă înțeleagă", am experimentat imediat un sentiment de singurătate. Și am înțeles că de fiecare dată în viața mea, când m-am simțit rănită sau singură, mă aflam în treaba altora.

Dacă tu îți trăiești viața, iar eu trăiesc mental viața ta, cine este aici trăind-o pe a mea? Suntem amândoi acolo. Fiind mental în treaba ta, mă reține de la a fi prezentă în treaba mea. Sunt separată de mine, întrebându-mă de ce viața mea nu funcționează.

Să cred că știu ce e mai bine pentru altcineva, înseamnă să fiu în afara treburilor mele. Chiar şi în numele iubirii, este aroganța pură, iar rezultatul este tensiune, anxietate și frică. Știu ce este bine pentru mine? Asta este singura mea treabă. Ar trebui să lucrez cu asta, înainte să încerc să rezolv problemele tale pentru tine.

Dacă înțelegi cele trei tipuri de treburi îndeajuns să stai în treaba ta, ți-ar putea elibera viața într-un mod în care nici nu-ți poți imagina. Data viitoare când simți stres sau disconfort, întreabă-te în a cui treabă te afli mental și s-ar putea să începi să râzi! Întrebarea aceasta te poate aduce la tine. Și ai putea vedea cum nu ai fost niciodată prezent și că ți-ai trăit toată viața, mental, în treburile celorlalți. Doar să observi când te afli în treburile celorlalți, te poate aduce înapoi la sinele tău minunat.

Iar dacă practici asta pentru un timp, vei observa că nici tu nu ai nici o treabă şi că viața ta se desfășoară perfect pe cont propriu."



Fragmentul de mai sus este extras din minunata carte a lui Byron Katie "Iubește ceea ce este". L-am dat mai departe deoarece consider că este cel mai concis text despre care ar trebui să fie Treaba noastră a fiecăruia 😁. Dar știm cu toții că cel mai mult timp îl petrecem în Treaba altora judecându-i sau dându-le sfaturi pe care nu le cer 😃.

Procesul de analiză/autoinvestigație a unui gând/idee (care ne macină mintea) este aparent simplu și are la bază doar 4 întrebări și o "întoarcere" a gândului/ideii:
1. (Gândul) Este adevărat?
2. Poţi fi absolut sigur că este adevărat?
3. Cum reacţionezi, ce se întâmplă când crezi acest gând?
4. Cine ai fi fără gând?
5. Întoarce-l (conceptul pe care îl investighezi) şi nu uita să găseşti trei exemple autentice, specifice pentru fiecare întoarcere.

"Lucrarea" propusă de Byron Katie este foarte apreciată în rândul psihoterapeuților pentru că are o foarte largă aplicabilitate iar rezultatele obținute au schimbat deja viața a mii de oameni. Vă propun spre vizionare un exemplu al aplicării "Lucrării" sale pe care-l consider reprezentativ și de mare folos în vindecarea relațiilor. Este un exercițiu nu doar util dar și foarte amuzant în stilul binecunoscut al lui Byron Katie...


Articole conectate: Comunicarea conștientă - secretul relațiilor armonioase și 3 pași importanți pentru relații armonioase. Despre gânduri nefondate, presupuneri inutile, prejudecăți și proiecții iluzorii pe care le face mintea noastră - merită să vizionați documentarul care există aici (link).

Pentru o înțelegere profundă a Lucrării și exemple concrete de aplicare recomand trei cărți ale lui Byron Katie care pot fi comandate online după cum urmează - transportul fiind gratuit oriunde în țară:
- "Pune-ți gândirea sub semnul intrebării și schimbă lumea" - comandă online aici-link;
- "Cine ai fi tu fără povestea ta?" - comandă online aici-link;
- "Iubește ceea ce este" - comandă online aici-link.

Și dacă tot veni vorba de relațiile de cuplu, recomand și câteva cărți pentru cei care vor să-și transforme/vindece relațiile:
-"Iubirea nu este de ajuns" - Aaron T. Beck (părintele psihoterapiei cognitive) - comandă online aici-link sau aici-link;
- "Trăind cu cei apropiați în fiecare zi...viața!" -Jacques Salomé- comandă online aici-link;
- "Trăind cu ceilalți în fiecare zi...viața!" -Jacques Salomé- comandă online aici-link;
- "Comunicarea relațională pe înțelesul celor mici" -Jacques Salomé- foarte importantă pentru părinții care vor să aibă o relație armonioasă cu copii lor - comandă online aici-link;
- "Vorbește-mi, am atâtea să-ți spun" -Jacques Salomé- comandă online aici-link;
- "Cum să ne mărturisim iubirea" -Jacques Salomé- comandă online aici-link.



Dacă esti pentru prima dată în căsuța mea virtuală, îți urez bun venit! Sper să găsești aici multe lucruri care să-ți placă. Poți folosi ca hartă a site-ului listele "Articole recomandate" și cea a cuvintelor cheie (coloana din dreapta). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare



3 comentarii:

Anonim spunea...

E uimitor când asculţi/citeşti aşa ceva de dimineaţă! ;)
Clipul m-a oferit răspunsul la o întrebare pusă cu muuulţi ani în urmă. Mama a afirmat că am fost departe de a fi un copil "perfect" dar cel mai cuminte. Cred că vroia să zică CU minte...
Întotdeauna i-am respectat valorile şi credinţele chiar dacă am fost (şi mai sunt încă) în dezacord cu o parte din ele.
Mulţumesc Adina! :)

Anonim spunea...

Va multumesc ! Fiti binecuvantata !

Anonim spunea...

Multumesc Adina❤